Friday, July 29, 2011

SEMEKAK MANTAP

Assalamualaikum  buat  semua pembaca,
Moga-moga  dirahmati  oleh  Allah s.w.t.

BARU-BARU  INI,
Pada 18  julai 2011  yang  lepas, telah  rasmi  bahwa   kepemimpinan  SMKA Kerian  telah  bertukar  dan  diteruskan  dengan   pimpinan yang   baru.  Mereka    adalah  penerus  generasi  daie  yang  seterusnya walaupun  SMKAK  MASIH DALAM  PEMANTAPAN  SISTEM  TARBIYAH  UNTUK  MEMANTAPKAN  PARA  PELAJAR  SEMEKAK.............
bagiku        sebagai  salah  seorang  yang menjadi mantan  daie  rasmi semekak,aku berharap  mereka dapat berjuang  walaupun  tidak  dibayar  gaji  serta  tidak  mendapat balasan  yang  tinggi.........tetapi   secara  pastinya  antum  semua  pasti  akan  mendapat pahala  dan  ganjaran  yang  tinggi.
 

bagiku,  masalah  yang  utama   adalah  terlalu  banyak   kerja  yang  perlu  dilakukan  oleh  ustaz n  ustazah  sedangkan  tugas  utama  guru  sebegini  adalah  lebih  kepada  mentarbiyah  para     pelajar  semekak  dengan  harapan  bahwa    usaha  berterusan   untuk   mentarbiyah  para  pelajar  semekak  terus  berjalan tanpa  halangan.

Jujurnya,  aku  merasakan  ringan akan  selepas  aku meletakkan  jawatan  tetapi  aku  masih  seorang  islam  yang  ditaklifkan  dakwah  ke  atas  aku,  maka  bukanlah alasan  untuk  aku, anda  dan  kita semua  untuk  tidak   mengerjala=kan  prkara -perkara
sebegini........
'
cukuplah  coretan  pada  saat ini.......wassalam....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...