Thursday, September 1, 2011

SAYA YANG BERSALAH....

Assalamualaikum,
kepada para pembaca.......
ada  satu cerita ni,
"ustaz ,saya rasa hati saya sentiasa tidak  tenang  serta  saya  tak  boleh  nak duk  diam  sebab  perkara  ni....."
maka si  ustaz  pun  menarik  nafas  sedalam  yg mungkin  dan  memulakan  bicara,
"wahai  adikku,sesungguhnya  kita  perlu  kembali kpd  asas,adakah  kamu  membaca  surah  al-waqiah ,al-mulk  n yasiin  pd  hari  ni..."
maka adik  itu  menjawab  dengan  suara  yang  rendah,
"belum lagi..."
"jadi  maknanya  kamu  sendiri  yang  lupa  akan  ALLAH,MAKA  allah  pasti  akan  melupakan  kamu dengan tidak  memberi  ketenangan"
persoalannnya  cukup  mudah je kan,...
siapa  yg bersalah  dalam  hal ni...
kamu  atau  Allah...
mestilah  saya....jawabnya  tegas.

perkara  ini  sering  diketengahkan  oleh   mereka  yang  lupa  aakn  al-quran  sebagai  petunjuk  hiudp  termasuklah  dlaam kalangan pendakwah kita kan.....
benar  taau tidak ...jawablah  dalam diri sendiri....
wassalam.......

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...