Saturday, May 19, 2012

BUAT KERTAS KERJA : JIHAD KER?

Assalamualaikum,Salam Membangun Bersama Islam.

Perjuangan Islam adalah bukan jalan yang sia-sia,bro,ujar kawanku.
Tetapi aku malas betullah nak buat kertas kerja,bro..jawabku.
Tapi satgi abang Zamri mai,hang nak jawab pa.
Jawablah kita tidak buat lagi...jawabku endah tak endah.

Opss.tiba-tiba semua ahli jemaah surau sudah bersalaman.
Kami berdua masih berada di luar surau.
Maklumlah,remaja yang pemalas nak baca doa panjang dan zikir panjang bersama orang-orang tua.
Tetapi dari sudut positif(masih membela diri),kami mari juga KE surau.Tunjuk muka tidak seberapa handsome ini untuk menandakan bahawa surau Taman Pekan Baru masih tidak kekeringan ANAK MUDA lah(p/s : mari solat yerk bukan mari lepak).

Paling kurang adalah segelintir ANAK MUDA macam kami ini ditegur  BAIK oleh ORANG-ORANG TUA.masih terbela nasib anak muda.
piirah,kencang lebih jer ..
x dak apapun..
saja nak habaq pasal anak mude..
bak kata..
ANAK MUDE GENG KITE.

Apapun bagi segelintir ANAK MUDE seperti kami.
Kami datang ke surau untuk mencari sesuatu yang juga dicari oleh ORANG TUA iaitu KETENANGAN.
Tetapi masih bertatih untuk mendapatkan apa yang diidam.KETENANGAN.

SUATU KETIKA
aku hanya orang yang mengenal erti kebencian kepada orang jahat.
Sekarang, aku faham kenapa kita tidak perlu membenci ORANG JAHAT tetapi membenci SIKAPNYA sahaja.
Dan pemikiran yang postif nya adalah kita cuba BERDAKWAH kepada mereka.
Negatifnya,orang akan terus mencaci golongan seperti ini (opsss..bagai meludah ke langit jatuh ke muka sendiri..malu gak lah kesilapan terdahulu)
akhirnya ,aku mencari dan terus mencari cara utuk berdakwah...
masih kekurangan point untuk mendekati ANAK MUDE di TAMAN PEKAN BARU.

NI SORANG LAGI 
Kawanku pulak,yang sorang nih,duk perhambat aku buat kertas kerja,nasib baik aku dah LANGSAIKAN rm 80 daripada rm 100 daripada kertas kerja tuh.Alhamdulillah,jika anda adalah kawan saya anda itu..jangan marah erk ..nanti kena jual (piirah ayat P. RAMLEE).Soal kertas kerja hampir selesai,maka aku ade lah point nak sembang kencang sikit depan abg ZAMRI.


MANA LOGO YANG HANG DUK KENCANG TUH
Haha,aku dah kata.Kita dah sepakat beberapa hari yang lepas kan,hang nak wat logo.MANA DIE?
buktikan depan mata aku.Hang jaga lah nanti..HAHA.takkan aku lepaskan engkau seinci sehingga engkau siapkan LOGO itu agar dapat dimasukkan dalam KERTAS KERJA AKU,bro.


UIA DAN AUSTRALIA : PILIHLAH MANA HANG SUKE 
Bro,aku ade banyak benda nak sembang ngan hang,bro,ujar rakanku sambil berjalan ke meja makan di gerai CHAR Kuey Tiow.
Apa dia ?,jawabku selamba.
Sambil menarik kerusi untuk duduk,kawanku memulakan bicara.
1 JUN kuaq result MARA.
2 JUN masuk UIA.
Aku rasa jika aku gi AUSTRALIA,aku leh dakwah kepada mereka dalam Islam.
Jika aku gi UIA,aku dapat suasana Islam,tarbiah Islam dan memang baik lah.
Kedua-duanya ada kekuatan,mana satu aku nak pilih.
(TERKESIMA,betui gak noh,ujar hati aku)
Aku pun jawab pendirian aku je lah.
ujar aku,Bagi aku,aku nak belajaq agama sebab aku memang rasa kuranglah ilmu aku,nak x mau,aku nak kena belajar agama gak,kalau x ..no compromy to the hell.
(sekadar pendirian aku yang lemah)
Sambung aku lagi,
Terpulanglah kepada hang nak pilih mana satu lah,yang pasti pilih yang mana hang yakin lah.okay,bro.

DIPLOMA SYARIAH DI KIAS ?
STATUS  di fb seorang yang bernama NAZARA MUNZIR.

kawan dilema australia atau uia...ok lah harapan tinggi..
aku : ??? pun masih dilema..benarkah ?
pilihan di tangan anda
1. KUIS : 21 JUN
2. KUIN : 25 JUN
3. KIAS : 5 JUN
4. KISDAR : 11 JUN (tapi x dapat tawaran maa)

orang kata ..x elok mengadu kepada manusia kerana ini soal aqidah bro.
so..
kena ngadu kat Allah sahaja lah..masalah kita..
kita buntu,
kita gelisah,
kita meroyan,
kita jem otak,
apalagi,
minta kat Allah lah,
yang duk jual merata pasal pa...
kencang duk ngadu sana-sini,
x malu kat Allah ka..
apa punya hamba Allah lah ..hangpa nih (termasuk diri aku nih)
sebenaqnya..
bil pikiaq balik..
selepas 1 hari aku menangis kat mak..
ngadu perit perjalanan kat telefon,,
aku cukup menyesal kat Allah,
awatlah habaq kat manusia dulu sebelum mengadu kat Allah,
aku nak tanya,,
hangpa malu x wat cam tu?
ntahlah kan..jawapan kita..
tetapi sepatutnya kita..
malu lah..
fikirkan n amalkan..jangan keje duk like..haha..
aku x kedarah ngan LIKE hangpa tu..


KESIMPULAN
BAgi aku,semuanya adalah ketentuan ilahi,TERIMALAH.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...