Wednesday, August 22, 2012

Di KEdai BuKU

Assalamualaikum,
Bismillah,

Cerita ???
Krik,krik,krik (bunyi cengkerik yang dibuat-buat)

Sahabat-sahabat...
Suatu hari, aku pergi ke kedai buku dan membelek buku-buku baru yang terlintas di minda ku...
Maka, rakan yang berada di sebelah aku mengambil satu buku yang berada di rak buku...

 TAJUK : Cara Untuk Menjadi Genius

 Rakanku : Weh, bolehlah aku jadi genius nih lepas baca buku nih !
Aku : Kau biaq betui, boleh jadi genius ka kalau baca buku nih !
Rakanku : Eh, tengoklah tajuk dia, aku pun teringin gak nak jadi genius nih..tapi, tapi...hehe..aku tidak ade duit(nak beli)..hahaha..(gelak sambil tersengih)

 (Dalam diam-diam, aku berfikir. Biar betul manusia nih. Jika kita nak jadi genius masa sekolah menengah bukan senang apatah lagi dah masuk kolej macam sekarang nih..by the way..not bad)

Aku masih membelek buku yang ada di tangan aku. Selesai membelek, aku letakkan buku kembali di rak buku.

Aku pun mencapai buku yang dikatakan oleh rakanku..

(Dalam hati)

Dup,dap,dup,dap...

Tangan aku mencapai buku itu lantas membelek muka depannya..

Hahahaha..(lantas aku gelak panjang bila baca tajuknya)

Nape ???

Sebab tajuknya adalah...

 TAJUK : Cara Untuk Menjadi Genius
                Untuk Sekolah Rendah    

Aku menegur kawanku..

Aku : Hang nih..patutlah aku rasa tidak logik ja..sekolah menengah nak jadi genius pun payah macam mana ngan tahap kita nih..haha

Rakanku : Laa..mana aku tau..aku tidak perhati elok-elok..haha...

Bagi aku, memang aku tidak tahan langsung nak menahan gelak..ish 3..apapun perkara ini memang antara pengalaman aku yang terbaik dalam bidang lawak bersama kawan baru aku tuh..

Apa nak jadi ?

Manusia 2..




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...